Samværsregler

Samværsregler på Holluf Pile Skole

• Vi skal lære at være sammen på skolen, så alle føler sig godt tilpas. Det gælder også i frikvartererne og på vej til og fra skole.

• Vi skal lære mest muligt, selvom vi ikke er ens, og vi skal hjælpe hinanden med det.

• Vores skole, og det vi bruger på skolen, tilhører os alle, og derfor behandler vi det godt.

• Det er ikke tilladt at have farligt legetøj med på skolen.

• Det er kun tilladt at have slik med på skolen ved særlige lejligheder (fødselsdage, afslutning og lignende).

• Mobiltelefon må gerne medbringes, men den må ikke forstyrre undervisningen.
    Forældrene opfordres til at tale med deres børn om brug af mobiler i skoletiden.
    Ved uhensigtsmæssigt brug af mobilen kan læreren vælge at konfiskere mobilen, som herefter først udleveres ved skoledagens afslutning. Skolens bestyrelse har i skoleåret 18/19 udarbejdet principper for Digital dannelse på Holluf Pile Skole, der understøtter og udbygger skolens arbejde med devices.

• Af hensyn til børnenes sikkerhed vil vi opfordre til, der ikke parkeres ved biblioteket ved aflevering og afhentning.

• Fra klokken 7.50 kan eleverne gå ned i deres klasse. Fra det tidspunkt vil der være lærertilsyn i klassen.

Når eleverne har fri om eftermiddagen, skal de forlade skolens område snarest muligt efter endt undervisning, da der ikke er tilsyn, når skoledagen er afsluttet.